Alla inlägg under november 2011

Av Max Berg - 8 november 2011 15:31

Okej, nu har det gått ca en vecka sedan jag åkte från Sverige och det är väll dags för att raportera lite om vad händer.

Resan ner här tog ca 30 timmar prenne 23 till Bougain villa 302. När jag landade i Kapstaden väntade en kille från ForwardSlash (FS) på mig för att köra mig till min lägenhet. Väll där packade jag upp och deckade, efter ca 30 timmars resande va jag ganska mör och somnade ganska hårt.

Dagen efter skulle jag vara på jobbet kl 9 och råkade självklart att försova mig. Som tur va kom killen, som hämtade mig på flyglatsen, för att köra mig till jobbet kl 0845 och därför väckta mig. Skället till att han kom var för att jag inte viste var FS låg. Det visade sig att jag bor ca 10 minuters gångväg från jobbet vilket är skönt.

Lägenheten har allt man kan tänka sig att vilja ha förutom internet. Men eftersom jag inte betalar någoting för lägenhetn de 3 första månaderna tycker jag ändå att det är okej;). Den ligger lite utanför centrum av Kapstaden i ett område som heter century city som är ett väldigt fint och snobbigt område med massa it företag och väletablerade världsföretag som tex PWC och IBM.

FS anställer ganska mycket folk just nu och håller på att expandera ganska bra och denna månaden började det 14ny personer. De första tre dagarna på jobbet bestod av intruduktion av alla oika avdelningar, kontraktskrivande och försäkringsgrejs. Efter att dessa tre dagarna flytigt förbi började vi 14 med våran träning, som kommer att vara i 3 veckor sedan ska vi börja jobba. Träningen består av att vi sitter och spelar spel på hemsidan som vi kommer att serva och se vilka frågor och liknade folk kan komma med och hur man löser dessa och får reda på annan viktig information.

För att summera det jag har gjort på jobbet under den första veckan lite kort blir det intruduktion.

Under helgen som har gått fick jag mina första lediga dagar här i stan vilket självklart spenderades på stranden och krogen! Det va strålande sol och ca 25 grader på land, vattnet va kanske 16 (så inget badande), Ölen 13 kr och shoten 8-17 kr! Hittlis trivs jag hur bra som hälls och ser inte riktigt något säll till att vantrivas, dvs det är guld här!


Har föresten fixat ett sydafrikanskt nummer om man vill höra av sig eller bara busringa nummret är +27 78 429 0475.

Finns jag på skype max.berg87, vibber och whatsapp!


Presentation

Jag ska flytta ner till Kapstaden och jobba där i ett år och kommer att skriva om vad som händer och vad jag gör där nere!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

What is coming?
 Summer
 Winter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards